VictoriaOnline

Reperele alimentare pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand doresti sa-ti mentii greutatea sub control

Pentru a ne hrani in mod eficient si sanatos, trebuie sa devenim constienti de faptul ca este o necesitate sa devenim foarte selectivi in ceea ce priveste alimentele pe care le consumam. In zilele noastre, in magazine exista o cantitate enorma de alimente procesate, care ne pot deteriora sanatatea daca sunt consumate pe termen lung.

Pentru a evita neplacerile produse de aceste tipuri de mancare, trebuie sa avem in minte cateva repere.

1)Aditivii alimentari

Acesti aditivi sunt niste substante introduse in alimente cu scopul de a le pastra prospetimea, gustul sau chiar culoarea. Cei mai multi conservanti sunt daunatori organismului pe termen lung. Lista afectiunilor generate de acesti conservanti, incepe de la banalele migrene si se continua cu probleme cardio-vasculare sau cancer.

Despre acest subiect am scris in amanunt, intr-un articol precedent.

2)Caloriile goale

Cei mai multi dintre noi am auzit de acest termen, dar putini cunsosc adevarata semnificatie. Ei bine, se poate spune despre un aliment ca este bogat in calorii goale atunci cand contine un numar mare de calorii dar este lipsit de nutrientii necesari unei bune functionari a organismului (vitamine, minerale, fitonutrienti).

Cu alte cuvinte, acest tip de mancare ne poate satura dar nu ne poate hrani. Din aceasta  categorie fac parte produsele de tip fast-food/junkfood.

3)Indicele glicemic

Indicele glicemic este o unitate de masura pentru energia furnizata de catre un carbohidrat organismului, raporta la 100g.

De ce este important sa cunoastem indicele glicemic al alimentelor consumate?

In primul rand reprezinta un reper important prin intermediul caruia putem afla daca alimentul respectiv ne ajuta sa acumulam sau sa pierdem greutate.

Asadar, alimentele  cu indice glicemic scazut (5-35) contribuie la scaderea in greutate.

Cele cu indicele cuprins intre 40-50 ajuta la mentinerea unei greutati constante, iar alimentele cu indicele glicemic ridicat (peste 55) sunt cele care ingrasa.

Iata aici un tabel care iti va fi de ajutor:

http://www.dietamontignac.ro/tabel-indice-glicemic-complet

4)Numarul caloriilor consumate

Unul dintre principiile de baza ale fitnessului se bazeaza pe un calcul simplu. Asadar numarul caloriilor ingerate trebuie sa fie mai mic decat cel al caloriilor consumate in cazul in care se doreste scaderea in greutate.

Pentru a ne putea folosi in mod eficient de acest principiu trebuie sa stim exact numarul caloriilor continute de un anumit aliment raportat la 100g. Cu siguranta, necesarul de calorii zilnice este direct proportional cu nivelul efortului fizic facut zilnic. Daca o persoana sedentara are nevoie de 2000-2300 de kilocalorii un sportiv de performanta va avea nevoie cu siguranta, de un numar mult mai mare de kilocalorii (4000-5000), in functie de sportul practicat.

Iata doua tabele care te pot ajuta:

Tabel alimente: http://matrixgym.ro/nutritie/tabel-calorii-din-alimente/

Tabel sport: http://fitclub.ro/cura-slabire-nutritie/tabel-calorii-consumate

Multe probleme de sanatate ale vremurilor moderne se datoreaza in principal alimentatiei defectuoase si sedentarismului. Avand in vedere aspectele mentionate mai sus si facand exercitii fizice de 3-4 ori pe saptamana cate o ora, sanatatea cuiva se poate imbunatati in mod radical.

Bineinteles tu esti singura persoana responsabila pentru implementarea acestor schimbari in viata de zi cu zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*