VictoriaOnline

15 Modalitati simple pentru diminuarea stresului cotidian

“Stress” este un cuvant care descrie foarte bine situatia societatii moderne. Fie ca este vorba de stress la scoala, la servici, sau chiar in trafic, contribuie la declansarea si agravarea diferitelor afectiuni.

Pentru cei care treaiesc intr-un stres permanent, am o veste. Nu stress-ul in sine reprezinta problema, ci modul in care reactionezi la stress. Asadar poti lasa problemele sa te consume, crezand ca nu ai nicio putere de a schimba lucrurile, sau le poti privi detasat, concentrandu-te asupra solutiilor.

In articolul de azi vreau sa-ti prezint cateva metode simple si eficiente de combatere a stresului.

Asadar, iata ce ai de facut:

1)Fii multumit/a de ceea ce ai in prezent

Chiar daca nu ai prea mult, fii multumit/a cu ceea ce ai. Acesta este punctul de plecare spre a aveam mai mult si atingerea obiectivelor. Mai mult, daca te concentrezi pe ceea ce ai deja, vei gasi noi modalitati de a avea chiar mai mult.

Nemultumirea va genera mereu lipsuri si frustrare in viata ta.

Pentru a intelege mai bine mecanismul prin care recunostinta atrage prosperitate iti recomand sa citesti Secretul de Rhonda Byrne.

2)Mananca sanatos

Asta inseamna ca hrana  trebuie sa fie compusa din multe legume si fructe si foarte putine alimente procesate si de tip fast food. De asemenea va trebui sa reduci consumul de carne si de dulciuri. S-a constatat ca atat dulciurile cat si carnea rosie contribuie la aparitia intretin viata celulelor canceroase.

Totusi ce legatura tipul hranei cu reducerea nivelului de stres? Ei bine, mintea si emotiile sunt legate de corp. Asadar, ceea ce gandim si simtim se va reflecta imediat in limbajul corpului. Probabil vei fi surprins sa afli ca multe boli se declanseaza intai la nivel emotional si mental, apoi se manifesta in plan fizic. Spre exemplu, persoanele permanent ingrijorate ajung sa aibe gastrite sau chiar ulcer, iar persoanele timide vor dezvolta cifoza toracala(cocoasa).

Acestea sunt cateva exemple, dar despre cauzele emotionale ale bolilor vom discuta intr-un articol viitor.

Reciproca insa este valabila. ceea ce introducem in organism ne va influenta starea de spirit. Vei observa ca persoanele care mananca tot felul de prostii sunt lipsiti de energie si chef de viata. Toxinele din organism isi zic cuvantul.

De aceea este important sa consumama “hrana vie”.

3) Fa sport

Toxinele provenite din alimentatia nesanatoasa, vor fi eliminate mult mai eficient dupa un antrenament de 30-40 de minute zilnic. Mai mult, exercitiile fizice contribuie la eliberarea endorfinelor (“hormonii fericirii”), care iti vor permite sa te detasezi de probleme si sa fii plin de energie pe tot parcursul zilei.

Cei mai prosperi oameni din lume sunt constienti de influenta pe care o are sportul asupra santatatii si a nivelului lor de productivitate. Nu-i de mirare ca, CEO de la Starbucks sau Peugeot, merg imediat dupa trezire in sala de fitness.

4) Renunta la privitul la televizor

Personal privesc rar la documentare pe Discovery Channel sau pe National Geographic. In rest, televizorul nu mai face parte din viata mea.

Asadar iti recomand cu drag sa renunti la privitul la televizor, pentru ca nu vei pierde mare lucru. S-a constatat ca privitul indelungat schimba perceptia asupra realitatii si duce la izolare. Mai mult, stirile de la ora 5 sau alte emisiuni ce fac referire la evenimente negative, nu vor face decat sa iti ridice nivelul de stres, incarcandu-te cu o anumita doza de teama si agresivitate.

Renunta cu incredere la TV!

5)Inconjoara-te cu persoane dragi

Retele de socializare, in ciuda intentiilor bune pe care le-au avut fondatorii, au dus oamenii incetul cu incetul catre izolare. Ironia, pe care o vad in zielel noastre este ca, marea majoritate a utilizatorilor retelelor sociale prefera sa aibe cateva sute sau chiar mii de prieteni virtuali si foarte putini in realitate.

Adevarul este ca, atunci cand stai in fata calculatorului esti defapt… singur. De aici frustrarea ca nu ai o viata sociala care sa te implineasca. Fara persoanele apropiate, cu care impartasesti aceleasi valori, viata sociala e practic ruinata.

Nu sunt impotriva retelor sociale. Dimpotriva, reprezinta o modalitate extraordinara de a comunica cu persoane din alte tari si de promovare a unei afaceri sau a unui produs. Dar cam atat.

Totusi numarul oamenilor cu care iti petreci timpul nu e mai important decat calitatea lor. Asa ca urmatorul pas este sa:

6) Fugi de vampirii energetici

Vampirii energetici sunt acei oameni care au permanent nevoie de validare si de suport emotional. Ii poti recunoaste foarte usor. Sunt cei care se plang mereu de situatia lor actuala dand vina pe factorii externi, nefiind constienti ca singurii responsabili pentru viata lor sunt chiar ei.

Acesti oameni este bine sa-i eviti, deoarece atentia pe care le-o acorzi te va stoarce de energie. In ceea ce priveste situatia lor, nut-i face probleme. Daca ar fi vrut cu adevarat sa se schimbe si sa indrepte lucrurile ar fi facut-o demult. Ei profta de faptul ca le este acordata atentie datorita problemelor pe care le au.

7) Renunta la job daca nu te face sa te simti implinit

Acest pas va contribui enorm la reducerea nivelului de stres din viata ta. Oamenii de succes au ajuns la succes pentru faptul ca le placea ceea ce faceau si doreau sa atinga maiestria.

S-a constatat ca multe infarcturi se produc luni dimineata chiar inainte de plecarea la servici!!!

Profesorul meu defranceza din liceu ne-a zis odata o vorba care mi-a schimbat iremediabil perceptia asupra vietii: ” Trebuie sa fii fericit cand mergi acasa si cand mergi la lucru” . Asadar incepe sa lucrezi in domeniul care-ti face placere si-ti permite sa-ti eliberezi potentialul creativ.

Exista o diversitate de teste care te pot ajuta sa-ti gasesti cariera potrivita. Eu insa iti recomand testul MBTI (Myers-Briggs Type Indicator).

http://www.truity.com/test/type-finder-personality-test

Iti va fi de folos 😀

8) Organizeaza-te

Viata unei persoane lipsite de disciplina, este dominata de haos si stres. Organizandu-te vei tine o evidenta a obiectivelor atinse si vei castiga si mai mult timp.

Sa-ti dau un exemplu. Daca iti faci o lista de cumparaturi stiind exact ceea ce vrei sa pui in cos, cumparaturile pot dura maxim 20-30 de minute. In schimb daca pleci la cumparaturi fara sa stabilesti ceea ce vrei sa cumperi defapt, poti sta chiar si cateva ore in magazin.

Alt exemplu este atunci cand ai de facut un proiect. Daca iti stabilesti obiectivele, pasii de actiune si termenul limita lucrurile se vor mult mai usor pentru tine.

9)Razi

Simtul umorului este vital pentru depasirea unei situatii nefavorabile. S-a constatat ca rasul contribuie de asemenea la eliberea endorfinelor si la arderea caloriilor.

Partea buna este ca poti rade atat cu prietenii cat singur privind o comedie sau cititnd bancuri.

Profita de cu incredere de acest simplu leac impotriva stresului.

10) Invata sa spui NU

Foarte multe persoane sunt stresate de faptul ca trebuie sa le faca pe plac celor din jur, de teama de a nu fi respinsi. Eu iti spun doar atat: tu esti persoana cea mai importanta din viata ta, iar atunci cand te concentrezi in mod exclusiv sa-i multumesti pe altii, tu insuti nu vei avea o viata implinita.

In mod paradoxal, cand vei fi sincer cu tine si te vei concentra pe prioritatile tale, vei putea oferi valoare si celor din jur. Pana atunci trebuie sa eviti lucrurile care nu-ti fac placere si sa acorzi atentie doar celor care conteaza.

11) Acorda timp suficient odihnei si relaxarii.

Totul in natura sa desfasoara ciclic: zi-noapte, seceta-ploaie, inspiratie-expiratie si tot asa lista continua la infinit. Daca lucrezi neincetat vei intra mai devreme sau mai tarziu in colaps. Pe de alta parte, daca nu faci absolut nimic te vei atrofia, atat fizic cat si mental.

Asadar, in timpul noptii dormi cate 6-8 ore. Vei avea un somn odihnitor, in special daca te vei izola de zgomotele exterioare, care nu vor face decat sa-ti mentina creierul la nivel subtil intr-o stare de alerta. Daca aloci acest interval somnului, te vei trezi suficient de energizat pentru a face fata cu brio provocarilor din timpul zilei.

De asemenea la  fiecare jumatate de ora de lucru, acorda-ti 5-10 minute de pauza. Vor face diferenta.

12) Asculta muzica clasica si chill-out

Aceste genuri de muzica le recomand celor care doresc sa-si limpezeasca gandurile. Exista o multime de albume chill-out, dar eu recomand colectia Buddha Bar.

13) Citeste carti si citate care sa te inspire

Toate problemele pe care le infrunti au fost rezolvate de multe alte persoane inaintea ta. Iti recomand sa citesti biografiile persoanelor care au schimbat lumea. Recent am citit biografia autorizata a lui Steve Jobs. Ai fi surprins sa afli prin cate obstacole a trecut pana cand a reusit sa domine industria IT si sa transforme Apple intr-o companie de renume mondial.

La fel, iti recomand cartea pe care am lansat-o recent “Intelepciunea care sfideaza timpul“. Aceasta carte este defapt o culegere de aproximativ 3000 de citate, menita sa ofere cititorului inspiratia zilnica de care avem cu totii atata nevoie pentru a putea depasi problemele cotidiene.

14) Nu lua lucrurile personal

Obisnuieste-te ca nu poti controla comportamentul si reactiile oamenilor celor din jur. Singurele reactii pe care le poti controla sunt ale tale. In rest, chiar daca incearca sa te raneasca, oamenii de multe ori au intentii bune.

15) Tinteste cat mai sus

Viziunea pe termen lung iti va da suficienta energie sa actionezi si sa-ti transformi viata intr-un mod pozitiv.

Astept cu nerabdare sa scrii intr-un comentariu ce metode folosesti pentru a diminua stresul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*